Pilates methode

algemeen
• Overwegend lineaire bewegingsvorm gericht op stevigheid en stabiliteit van de romp en wervelkolom.

focus
• Gericht op 'alignment' en hoe spieren, skelet en zenuwstelsel samenwerken om bewegingspatronen te verbeteren.

apparatuur
• Systeem met spiraalveren dat het lichaam uitdaagt om in elk vlak te stabiliseren.

bewegingsstijl
• beperkt aantal herhalingen: hoe nauwkeuriger de vorm, hoe minder herhalingen nodig zijn voor verbetering van bewegingspatronen.

GYROTONIC® methode

algemeen
• 3Dimensionale circulaire bewegingsvorm gericht op efficiëntie, gratie, kracht en mobiliteit.

focus
• Gericht op spieren, fascia, gewrichten, wervelkolom, zenuwstelsel en energetische balans.

apparatuur
• Gewicht- en katrolsysteem dat het lichaam zowel ondersteunt als weerstand geeft.

bewegingsstijl
• Oefeningen met een continu, vloeiend karakter; ritme, herhaling en flow zorgen voor een geleidelijke en duurzame verbetering van ademhalings- en bewegingspatronen.

Beide bewegingsvormen


• Core-stabiliteit en sterke buikspieren.

• Grotere flexibiliteit, neuromusculaire coördinatie en balans.

• Specifieke ademhaling.

• Individueel aan te passen aan het vaardigheidsniveau van de beoefenaar.

• Zowel met als zonder apparatuur te beoefenen.

• Aanvullend op andere activiteiten zoals cardiotraining, dans, zwemmen, golf.

• Blessure preventie, betere prestaties, vitaliteit, kwaliteit van leven, bewegen met plezier.