__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Boek je training!

Somatic Flow groepslessen

In de Somatic Flow lessen duik je in de oorspronkelijke ontwikkeling van je bewegingspatronen. Als baby en dreumes ontwikkelen we allemaal gefaseerd een aantal bewegingsvaardigheden die de basis vormen van ons latere bewegingsrepertoire. Zo leren we ons hoofd op tillen, op onze buik of rug draaien, uitrekken en oprollen, reiken, trekken en duwen, gaan zitten, kruipen, staan en lopen. We ontwikkelen tegelijkertijd ons spierstelsel en onze coördinatie. Soms slaan we fases gedeeltelijk over waardoor onze latere bewegingspatronen natuurlijke vanzelfsprekendheid en souplesse kunnen missen.


Bewegen zonder pijn

Wanneer je als volwassene bewegingsproblemen wil oplossen - mobiliteitsproblemen, stijfheid, 'onhandigheid', herstellen van een blessure of een operatie-, of wanneer je gewoon langer en soepeler wil worden, is het essentieel om goed te bewegen op alle niveaus van liggen tot staan. De grootste veranderingen en verbeteringen in bewegingpatronen en pijnverlichting vinden plaats ónder het niveau van staan en lopen.


Plezier, integratie en heerlijk ontspannen

Tijdens de Somatic Flow lessen neem je de tijd en ruimte om het natuurlijke plezier van je oorspronkelijke bewegingspatronen te herontdekken. Bewegen op een rustige introspectieve manier, voornamelijk op de vloer. Spieren en bindweefsel worden soepeler. Coördinatie en beweeglijkheid van gewrichten verbetert spelenderwijs door middel van langzame veelal spiralende sequenties. Bewegen op deze manier bevordert de natuurlijke elasticiteit van je lichaam. De lessen zijn aangenaam ontspannend en brengen je in contact met de diepere lagen in jezelf. Na de les voel je je langer, ruimer en vrijer. 



Natuurlijk bewegen van binnenuit

  • 
gemakkelijk ontspannen in je lichaam
  • soepeler worden
  • herstel van blessures en operaties
  • 
interne verbinding ervaren
  • 
meer bewegingsruimte
  • 
balans en proprioceptie voelen
  • 
essentiële coördinatie ontwikkelen
  • 
doorbloeding van alle weefsels
  • 
diepere ademhaling
  • 
verlichting bij fibromyalgie

Doe je een proefles mee?

Kijk op het lesrooster,

stuur me dan een email.

proefles is gratis

Spring Pilates Maastricht
nl_NLNederlands