Overzicht Groepslessen

Een breed aanbod van bewegingslessen

Brengt je vanuit je innerlijke sensaties en waarneming dichter bij je centrum. Je leert op een natuurlijke en ontspannen manier van binnenuit voelen waar en hoe je beweegt. 

Verandering van je houding en bewegingspatronen

Verbetering van ademhaling en spierspanning is zo gebaseerd op je eigen ervaring en niet opgelegd door een ideale vorm waaraan je probeert te voldoen.

Je bent welkom om deel te nemen aan alle lessen

ongeacht leeftijd, ervaring of beperking. De oefeningen worden op jouw ervaringsniveau afgestemd zodat je veilig en goed progressie maakt. 

De lesgroepen zijn ‘mixed level’ en met een beperkt aantal deelnemers.

Zo is er aandacht voor de details die de kwaliteit van je bewegingen verdiepen.

Je hoeft geen strakke leggings aan, tenzij je die graag draagt ;-)

Essential Pilates

basis van bewust bewegen

Klassieke Pilatesoefeningen met een eigentijdse twist. Balans tussen diepe en oppervlakkige spieren. Ademhaling, ritme en timing. Aandacht voor essentie en doel van de beweging en kwaliteit van de uitvoering. Spring Pilates-unit en Stabiliteitsbal.
Lees verder...

Fascia in Beweging

fascial fitness van top tot teen

Anatomy Trains van Thomas Myers in beweging. Ervaar de bewegingsvrijheid van myofasciale connecties van je tenen tot vingertoppen. Staande, knielende, zittende en liggende sequenties op de mat, vloeiend uitgevoerd. Voor deze lessen is enige ervaring met Pilates, Gyrokinesis of yoga gewenst.
Lees verder...

gyrokinesis® lessen

yoga voor je wervelkolom

3D circulaire, golvende en spiralende sequenties mobiliseren en balanceren je wervelkolom. Samen met een specifiek ademhalingspatroon geïntegreerd in een harmonieuze, ritmische flow, vergelijkbaar met een dans.
Lees verder...

Moeiteloos lopen

voetentraining met je hele lichaam

Heb je last van pijnlijke voeten, knieën, heupen?  Vermijd je traplopen, wandelen, staan? Ontdek hoe je je houding verbetert en moeiteloos beweegt, door je voeten in relatie met je hele lichaam te trainen. Deze vaardigheid stelt je in staat om voortaan je beweegproblemen zelf op te lossen!

Lees verder...

Somatic Flow

oorspronkelijke bewegingspatronen

Somatische oefeningen die teruggaan naar de oorsprong van je bewegingsrepertoire: Oprollen, uitstrekken, draaien, reiken, trekken, duwen, liggen, zitten, kruipen en gaan staan. Introspectief ervaren van je oorspronkelijke bewegingen en integratie in je dagelijkse leven. Hervind je spontaniteit, beweeg weer zonder na te denken.
Lees verder...

Workshops

gratis workshops op zaterdag

Toe aan verdieping? Tijd om je lichaam op een andere manier te leren kennen? Kennis maken met Spring Pilates? Boek je deelname aan deze workshops en ervaar bewegen van binnenuit. Ze zijn nog gratis ook!

Lees verder...

Doe je een proefles mee?

Kijk op het lesrooster,

stuur me dan een email.

proefles is gratis

Spring Pilates Maastricht